T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
KAYSERİ / KOCASİNAN - Yunus Emre Ortaokulu

Öğrenci Davranışlarını Değerlendirme Kurulu

ÖĞRENCİ DAVRANIŞLARINI DEĞERLENDİRME KURULU NEDİR?

Ortaokul ve imam-hatip ortaokullarında öğrencilerin ilgi, istek, yetenek ve ihtiyaçlarını belirleyerek olumlu davranışlar kazanmaları ve olumsuz davranışların önlenmesi için öğrenci davranışlarını değerlendirme kurulu oluşturulur. (MEB OÖE/İÖKY Madde 57/1)

ÖĞRENCİ DAVRANIŞLARINI DEĞERLENDİRME KURULU KİMLERDEN OLUŞUR?

Varsa müdür başyardımcısı veya müdürün görevlendireceği müdür yardımcısının başkanlığında, her ders yılının ilk öğretmenler kurulu toplantısında öğretmenler kurulunca gizli oyla seçilecek üç öğretmen, Okul-aile birliğinin kendi üyeleri arasından seçeceği bir öğrenci velisinden oluşturulur. (MEB OÖE/İÖKY Madde 57/2)

 

Yeterli sayıda öğretmen bulunmaması hâlinde aday öğretmenlerle sözleşmeli ve ücretli öğretmenler de öğrenci davranışlarını değerlendirme kuruluna üye seçilebilir.

 

Sıra

No

Görev

Adı ve Soyadı

Branşı

1

Başkan

 

Müdür Başyardımcısı/Yardımcısı

2

Üye

 

……. Öğretmeni

3

Üye

 

……. Öğretmeni

4

Üye

 

……. Öğretmeni

5

Üye

 

Öğrenci Velisi (Okul Aile Birliği)

 

  • Yapılan seçimde oyların eşit olması hâlinde seçim yenilenir. Bu durumda da eşitlik bozulmazsa, kıdemi fazla olan öğretmen üye seçilmiş sayılır. Kıdemlerin de yıl olarak eşitliği hâlinde kuraya başvurulur. 
  • Öğrenci davranışlarını değerlendirme kuruluna, aldıkları oy sırasına göre asıl üyelerden sonra üç yedek üye seçilir. Asıl üyenin mazereti sebebiyle bulunmaması durumunda bu üyelik, sıraya göre yedek üyelerle doldurulur.
  • Öğrenci davranışlarını değerlendirme kurulunun görevi, yeni kurul oluşuncaya kadar devam eder. Üyeler, kabul edilebilir bir özrü bulunmadıkça görevden ayrılamaz.
  • İkili eğitim yapılan okullarda, ayrı ayrı öğrenci davranışlarını değerlendirme kurulu oluşturulabilir.
  • Öğrenci davranışlarını değerlendirme kurulu toplantılarına, ihtiyaç duyulması hâlinde okulun rehberlik öğretmeni de katılır. Ancak oy kullanamaz.

 

ÖĞRENCİ DAVRANIŞLARINI DEĞERLENDİRME KURULUNUN GÖREVLERİ NELERDİR? (MEB OÖE/İÖKY Madde 58)

  • Okul düzenini sağlamak üzere okul yönetimi, öğretmen, okulun diğer personeli, öğrenci ve veli tarafından getirilen olumlu veya olumsuz davranış ve uygulamalara ilişkin önerileri görüşmek ve aldığı kararları okul müdürüne bildirmek,
  • Okulda örnek davranışlarda bulunan, derslerde başarılı olan, bilimsel, sanatsal, sosyal, kültürel ve sportif etkinliklere katılarak üstün başarı gösteren öğrencileri belirleyerek ödüllendirilmelerine karar vermek,
  • Uyum sağlamakta güçlük çeken öğrencinin davranışlarını incelemek, nedenlerini araştırmak, değerlendirmek ve bu konuda uygun görülen rehberlik çalışmalarının yapılmasını sağlamak ve gerektiğinde ailesi, rehberlik ve araştırma merkezleri ile iş birliği yapmak,
  • Öğrencilerin gösterdikleri olumsuz davranışlarıyla ilgili olarak okul rehberlik servisi ile eş güdüm içerisinde çalışmak,
  • Öğrencilerde görülen olumsuz davranışların, olumlu hâle getirilmesinde yaptırım yerine çatışma çözme, arabuluculuk ve benzeri çözüm yöntemlerini kullanmak,
  • Öğrencilerin olumlu davranış kazanmalarına katkıda bulunmak, zararlı alışkanlıklardan korunmaları için veli ve çevre ile iş birliği yapmak,
  • Okul müdürünün havale ettiği olumsuz davranışlarla ilgili olayları incelemek ve karara bağlamak.

 

Aşağıdaki belgelerin verilmesinde Öğrenci Davranışlarını Değerlendirme Kurulu Kararı alınır ve belgenin üzerine ilgili kararın tarihi ile numarası işlenir. (MEB OÖE/İÖKY Madde 53)

  • Takdir (Ek-7) ve Teşekkür (Ek-6) belgeleri
  • Ulusal ve uluslararası yarışmalara katılarak ilk beş dereceye giren öğrenciler
  • Sosyal etkinlikler kapsamında üstün başarı gösteren öğrenciler

 

Önemli: Öğrenci Davranışlarını Değerlendirme Kurulu, sadece UYARI ve KINAMA yaptırımlarını okul müdürünün onayı ile verilebilir. Okul müdürü kararı geri iade ederse, kurul konuyu tekrar görüşür ve kurulun ikinci kararı nihai karardır.

 

Önemli: Öğrenci Davranışlarını Değerlendirme Kurulu, OKUL DEĞİŞTİRME yaptırımını İlçe Öğrenci Davranışlarında Görüşülmek üzere hazırlanan evraklar doğrultusunda teklif edebilir.

 

 

ÖĞRENCİ DAVRANIŞLARINI DEĞERLENDİRME KURULUNUN ÇALIŞMASI NASILDIR? (MEB OÖE/İÖKY Madde 59)

  • Öğrenci davranışlarını değerlendirme kurulu, başkanın ya da üyelerin yarısından bir fazlasının isteği üzerine toplanır.
  • Kurula iletilen konulara ilişkin kararlar oy çokluğuyla alınır. Üyeler çekimser oy kullanamazlar.
  • Okul yönetimince kabul edilebilecek bir özrü bulunmadıkça kurul üyeleri kurula katılmaktan kaçınamazlar.
  • Yaptırıma ilişkin davranıştan şikâyetçi olan, zarar gören veya olumsuz davranışta bulunanın ikinci dereceye kadar akrabalık ilişkisi olan üyeler kurula katılamaz.
  • Kurul, kendisine ulaştırılan görüş ve önerileri en geç beş iş günü içinde inceleyip değerlendirir.
  • Alınan kararlar, karar defterine kaydedilir ve uygulanmak üzere en geç iki iş günü içinde okul müdürlüğüne bildirilir.

 

İFADELERİN ALINMASI, KANITLARIN TOPLANMASI VE KARARLARIN YAZILMASI (MEB OÖE/İÖKY Madde 60)

Öğrenci davranışlarını değerlendirme kuruluna sevk edilen öğrenci ile tanıkların ifadeleri kurul başkanı tarafından rehberlik öğretmeni eşliğinde, rehberlik öğretmeni bulunmaması durumunda bir öğretmen eşliğinde alınır ve tutanakla tespit edilir.

 

Olayın gerçekleştiği yerde bulunanların ifadesine başvurulur. Çağrıldığı hâlde gelmeyen, savunma yapmayan veya ifade vermeyenlerin durumu tutanakla tespit edilir. Çağrıya özürsüz gelinmemesi durumunda dosyada bulunan bilgi ve belgelere göre işlem yapılır.

Kararlar gerekçeli olarak karar defterine yazılır veya yazılan karar bu deftere yapıştırılır. Kararda, yaptırım takdirinde esas alınan hususlar özetlenir. Dayanılan Yönetmelik maddeleri belirtilir ve karara katılan üyeler tarafından imzalanır. Karara katılmayan üye veya üyeler gerekçelerini yazarak imza ederler.

 

Kararlar, Öğrenci Davranışlarını Değerlendirme Kurulu Karar Örneği EK-10'a uygun şekilde yazılır.

 

Okul müdürü, kurulun kararını uygun bulmazsa kendi itirazını içeren görüş ve önerisini de ekleyerek dosyayı en geç beş iş günü içinde okul öğrenci davranışlarını değerlendirme kuruluna iade eder. Kurulda ikinci kez görüşülüp verilen karar okulun nihai kararıdır.

 

Kararların yazılmasından, imzalatılıp okul müdürüne sunulmasından, karar defterinin saklanmasından ve diğer okul içi yazışma işlemlerinden kurul başkanı sorumludur.

 

İLÇE ÖĞRENCİ DAVRANIŞLARINI DEĞERLENDİRME KURULUNA GÖNDERME (MEB OÖE/İÖKY Madde 61)

1.      Okul müdürü, okul öğrenci davranışlarını değerlendirme kurulunca verilen okul değiştirme yaptırımına ilişkin dosyayı en geç beş iş günü içinde ilçe öğrenci davranışlarını değerlendirme kuruluna gönderir.

2.      Onay veya karara itiraz için gönderilecek dosyada aşağıdaki belgeler bulunur:

a.       Yazılı ifadeler,

b.      Savunma,

c.       Varsa mahkeme kararı,

d.      Soruşturma ile ilgili diğer belgeler (Resim, Video vb...),

e.       Öğrenci davranışlarını değerlendirme kurulu kararı onaylı örneği EK-10,

f.        İtiraz edilmişse buna ilişkin belgeler (Dilekçe vb...),

g.      Kararların bildirildiğine ilişkin tebellüğ belgesi (İtiraz dosyalarında)

 

 

KARARLARIN UYGULANMASI, DOSYALARA İŞLENMESİ VE SİLİNMESİ (MEB OÖE/İÖKY Madde 62)

Kurulca verilen uyarma ve kınama yaptırımları, okul müdürünün onayı ile sonuçlandırılır. Karar öğrenci velisine tebliğ edilir.

Okul değiştirme yaptırımı, ilçe öğrenci davranışlarını değerlendirme kurulunun onayından sonra veli okula çağırılarak tebliğ edilir ve uygulanır. Velinin çağrıya uymaması durumunda, 11/2/1959 tarihli ve 7201 sayılı Tebligat Kanunu’na göre bildirilir ve tebellüğ belgesi dosyasında saklanır.

Öğrenci davranışlarını değerlendirme kurulu, yaptırıma neden olan davranışları bir daha tekrarlamayan ve iyi hâlleri görülen öğrencilerin yaptırımlarını dönem sonlarında yapılacak toplantıda alacağı kararla ortadan kaldırabilir. Yaptırım kararı kaldırılan öğrencinin bilgileri, e-Okul sisteminin öğrenci bilgileri bölümünden silinir.

 

ZARARIN ÖDETİLMESİ (MEB OÖE/İÖKY Madde 65)

Okulun ve öğrencilerin mallarına verilen maddi zararlar, o öğrencinin velisine ödettirilir.

Zararın ödenmesinde zorluk çıkaran veliler hakkında, 27/9/2006 tarihli ve 2006/ 11058 sayılı Bakanlar Kurulu Kararıyla yürürlüğe konulan Kamu Zararlarının Tahsiline İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelik hükümlerine göre işlem yapılır.

 

ÖĞRENCİ DAVRANIŞLARI DEĞERLENDİRME KURULUNDA GÖRÜŞÜLEN YAPTIRIMLAR İÇİN GEREKLİ EVRAKLAR NELERDİR?

1.      Dizi Pusulası

2.      İfade Tutanakları (Kabahatli – Mağdurlar – Tanıklar): İfade vermek istemeyenlerin veya ifadeye gelmeyenlerin durumları tutanakla belirtilir.

3.      Şube Rehber Öğretmenin Öğrenci ile İlgili Görüşü

4.      Okul Rehber Öğretmeninin Öğrenci ile İlgili Görüşü

5.      Veli Görüşme Formu: Veli görüşmeye gelmezse tutanakla belirtilir.

6.      Kabahatli Öğrencinin Savunması: Öğrenci savunma vermezse durumu tutanakla belirtilir.

7.      Diğer Evraklar (Öğrenci Sözleşmeleri, Tutanaklar, Resim, Kamera Kaydı vb.)

8.      Toplantı Tutanağı

9.      Okul Kararı Örneği (Ek – 10)

10.  Öğrenci başarısını gösteren belge: İlçe Öğrenci Davranışlarına sevk edilecek dosyalar için

11.  Öğrencinin ikamet adresini gösteren belge: İlçe Öğrenci Davranışlarına sevk edilecek dosyalar için

12.  İtiraz Dilekçesi: Öğrenci velisinin itirazı varsa

13.  Verilen cezanın öğrenci velisine tebliği

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 07.10.2024 - Güncelleme: 07.10.2024 10:28 - Görüntülenme: 20
  Beğen | 0  kişi beğendi